zwani.com myspace graphic comments
Myspace Welcome Comments
Hello, AMPs

Welcome to the mobile web

duminică, 9 octombrie 2011

Rosii adevarate

     In fiecare an, de cand am gradina (2000) am incercat diverse soiuri de rosii, din seminte de cumparat. Am avut seminte pentru amatori, nu din cele "profesionale" fiindca le cultiv pentru consumul propriu. Am incercat toate trucurile/sfaturile aflate de pe la vecinii mei si/sau citite pe internet sau prin carti. Uneori le-am mai stropit cu chimicale, alteori cu zeama de urzici si alte solutii bio. Rosii ca anul acesta insa, n-am avut niciodata. Este octombrie si mai am rosii in gradina. Culeg din cele care sunt rozalii. Le pun intr-un castron acoperite cu un servet de bucatarie si in doua - trei zile sunt bune de salata.
Rosiile gorgovene
     Sunt plantate din primavara. Am facut rasaduri din seminte aduse din Gorgova, de la un localnic care le pastreaza de ani de zile. Nu le-am stropit cu nimic. Nici chimicale, nici solutii bio. Am imprastiat gunoi de grajd (vechi de un an) cand am sapat locul, inainte sa plantez rasadurile. Le-am sustinut intai cu araci. Apoi am improvizat niste spaliere fiindca fructele trageau planta la pamant. La un moment dat, prin august, s-au uscat o parte din frunze, dar au ramas destule, care sunt inca verzi si plantele inca au flori si rod. Poate ca le-a ajutat si vremea secetoasa. Fructele sunt mari, majoritatea au intre 300g si 500g. Si au GUST de rosie, cum aveau cele din copilaria mea (asta a fost in urma cu multi ani).
     Inca nu s-a dus nici toamna, dar abia astept sa vina primavara. Voi face spaliere rezistente, din timp, pentru rosiile gorgovene. Gunoiul de grajd e pregatit, asteapta primii fulgi pentru a fi imprastiat in gradina.

Niciun comentariu: